top of page
  • Foto van schrijverIris

My Bullet Journal journey

Elke keer leer ik weer meer over 'The bulet journal method' en pas het steeds meer aan zodat het optimaal werkt voor mij. In verschillende blog posts neem ik jullie mee op mijn reis en deel ik wat ik leer.


Twee jaar geleden (in 2016) begon ik voor het eerst met Bullet journallen. Als iemand die notitie-, schetsboeken en elk ander mooi boekje niet kan laten liggen. Was ik meteen verkocht. Tekenen, plannen en schrijven vond ik altijd al leuk en dit leek een perfecte combinatie.


Zoals iedereen die opzoek naar antwoorden is, ging ik naar Google. Al snel vond ik de officiële The Bullet journal website. (hier is de link voor als je zelf een kijkje wil nemen --> https://bulletjournal.com ) Hier werd uitgelegd hoe de methode werkt, maar ik zag al snel dat dit eigenlijk niet overeen kwam met wat ik op Instagram, Youtube en Pinterest zag. Op die platformen zag ik alleen maar prachtige pagina's, mooi versierd en foutloos. Hier onder kan je goed het verschil zien:


Hier is een voorbeeld van een spread (twee enkele pagina's) volgens de Bullet journal website.


Hier een voorbeeld dat ik vond op Pinterest.

Groot verschil he?


Mijn eerste Bullet journal

Voor mijn eerste Bullet journal kocht ik een notitieboekje van de Action, wat washi-tape en gekleurde pennen (samen een totaal van misschien €5 euro?). Dit boekje had een harde kaft en het papier was gelinieerd en niet de bekende 'dots'. Het was een goedkoop boekje omdat ik nog niet 100% zeker wist of ik het journallen wel leuk zou vinden en om nou meteen een 'officiële' bullet journal van €20 euro te kopen, vond ik wat overdreven.


Dit boekje had een harde kaft en het papier was gelinieerd.

Ik besloot om een combinatie te maken van de officiële methode en wat ik verder allemaal online tegen kwam. Toch het gebruik maken van verschillende pennen en washi-tape om te decoreren, maar verder een meer minimale aanpak.




Zoals je kan zien begon mijn Bullet journal meer op een agenda te lijken met vele lijstjes er in. Ook maakte ik geen gebruik van de officiële Key, maar leuk vond ik het wel! Ik persoonlijk vond het heerlijk om dingen bij te houden en voor alles en nog wat lijstjes te maken. Het doel om je hoofd leeg te maken door het op te schrijven hielp mij wel, maar verder het plannen ging niet verder dan een normale agenda en was dus niet effectiever.


Wat heb ik geleerd?

- Dat ik Bullet journallen heel erg leuk vind!

- Dat er vele manieren zijn om te journallen

- Dat je geen duur notitieboekje of andere spullen nodig hebt om te journallen

- Dat ik lijstjes maken erg prettig vind

- Dat ik een andere manier moet vinden om mijn planning effectiever te maken


Ben je geïnteresseerd in mijn andere Bullet journal ervaringen, tips en meningen?

Bekijk dan de andere artikelen op mijn website en blijf op de hoogte voor meer!


Liefs,


Iris


0 weergaven0 opmerkingen
  • Black LinkedIn Icon
bottom of page